Logo: BIP

Aktualności

Nowe zasady wypłacania dodatku węglowego

  • 22-09-2022
Od wtorku, 20 września 2022 roku, obowiązują nowe zasady wypłacania dodatku węglowego. Wnioski o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych mogą składać też osoby, które do ogrzewania wykorzystują gaz LPG, pellet drzewny, drewno kawałkowane i olej napędowy.
Nowelizacja wprowadza też inne zmiany. Zgodnie z nowymi zapisami ustawy, na jeden adres zamieszkania będzie wypłacany tylko jeden dodatek. To oznacza, że jeśli pod danym adresem mieszkają dwie rodziny (albo dwie gospodarujące osobno osoby) to tylko jedna rodzina/ osoba otrzyma dodatek - ta, która pierwsza złożyła wniosek. Co ważne, na nowych zasadach będą rozpatrywane również te wnioski, które już zostały złożone, ale jeszcze nie zostały rozpatrzone.
Wydłuża się też czas, w jakim dodatek węglowy ma być wypłacany. Wnioskodawca ma otrzymać pienbiądze w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku (wcześniej był to termin miesięczny).
Mieszkańcy Gminy Bełchatów wnioski o przyznanie dodatku węglowego mogą składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej (ul. Kościuszki 13).
Formularze wniosków dostępne są w siedzibie urzędu. Można je też pobrać z ZAŁĄCZNIKA.

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

Załączniki

Kontakt - stopka

Urząd Gminy Bełchatów
 
ul. Kościuszki 13
97-400 Bełchatów
 
Tel.: 44 632 52 11
Fax:  44 632 68 54   
GMINA BEŁCHATÓW
NIP: 7692054368
URZĄD GMINY BEŁCHATÓW
NIP: 7691700576
REGON: 001232824
Nr GUS:1001022