WFOŚiGW w Łodzi

"Utworzenie ekopracowni Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kurnosie Drugim"

  • 07-11-2023
  • Autor: Andrzej Kucharczyk
 
Zadanie pn.:
„Utworzenie ekopracowni Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kurnosie Drugim” zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Łodzi.
 
Cel projektu:
Pracownia chemiczno-fizyczna będzie „sercem” szkoły, w którym tętnić będzie działalność ekologiczna, przyrodnicza oraz będą kształtowane postawy proekologiczne i prozdrowotne. Tu bowiem spotykać się będą entuzjaści wiedzy przyrodniczej  - członkowie koła chemiczno-fizycznego oraz koła funkcjonującego pod nazwą „Ciekawi świata”. Spokój i równowagę odnajdą tu uczniowie, którzy uczą się wzajemnych relacji, korzystania z potencjału otaczającej nas przyrody. Tu również  – ze względu na zasoby edukacyjne – nauczyciele będą przygotowywać uczniów do konkursów, akcji, kampanii o tematyce przyrodniczej.  Pracownia ma spełniać przede wszystkim funkcje praktyczne. Jest to klasa typowa – służąca głównie prowadzeniu lekcji i opanowaniu podstawy programowej  i nietypowa  - stanowiąca bazę dydaktyczną niezbędną do rozwijania wiedzy, umiejętności, talentów.
 
 
Wartość ogólna projektu: 64 512,24 zł

Wysokość dofinansowania ze środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w formie dotacji udzielonej na podstawie umowy  nr 751/EE/D/2023 z dnia 02-11-2023 r.: 60 000,00 zł
 
Opis projektu:
 
Pomieszczenie zostanie pomalowane, a na jednej ze ścian zostanie położona fototapeta przedstawiająca zjawiska chemiczno-fizyczne. Na ścianie zostaną zamontowane listwy do mocowania plansz. Istotę pracowni ma stanowić jej wygląd, estetyka, dlatego umieścimy w sali nowe ergonomiczne meble dla uczniów, 4 stoliki szkolne typu wyspa do pracy w grupach, 24 krzesła szkolne ergonomiczne. W wyposażeniu pracowni będą znajdowały się również 3 regały, zamykana szafa na odczynniki chemiczne, biurko z monitorem LED i krzesło ergonomiczne dla nauczyciela, stół demonstracyjny wyposażony w czterogniazdkową listwę zasilającą, 2 stojaki na plansze, tablica korkowa mobilna, dygestorium. W szafach, na półkach, w szufladach bezpiecznie
i wygodnie można  przechowywać, np. modele pokazowe, pomoce do przeprowadzania doświadczeń oraz gry dydaktyczne. Obecnie w sali  na jednej ze ścian wisi tablica magnetyczna, suchościeralna, która zostanie zastąpiona monitorem interaktywnym. Pozwoli on na unowocześnienie procesu nauczania i jakość uczenia się, a tym samym wpłynie na większą atrakcyjność zajęć. Monitor interaktywny oraz zakupione programy multimedialne – to pomoce dydaktyczne, dzięki którym będzie możliwe przeprowadzenie zajęć w sposób ciekawy i dostępny dla wszystkich. Każdy uczeń będzie mógł aktywnie zaangażować się, być kreatorem lekcji. Nowoczesny sprzęt i różnorodne środki dydaktyczne, oraz rozmieszczenie, wysokość
i zróżnicowanie wielkości stolików umożliwi tworzenie różnorodnych kombinacji zespołowej pracy uczniów. Pracownia, którą pragniemy stworzyć w szkole, ma mieć charakter laboratoryjny. Uczniowie będą zaangażowani do pracy metodą projektów, badań i doświadczeń. Chcąc spełnić te marzenia chcemy zakupić do nowo powstałej pracowni  mobilny stół demonstracyjny
i dygestorium. Na tle fototapety, chcemy wygospodarować miejsce na stojaki z planszami dydaktycznymi. Na parapetach zostaną ustawione doniczki z okazami roślin (Sansewiera cylindryczna, Haworthia), które podniosą walory estetyczne pracowni. Rolety zaciemniające znajdujące się w oknach umożliwią prawidłowy odbiór projekcji multimedialnych.
 
Zapraszamy do obejrzenia strony WFOŚiGW w Łodzi

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją